keskiviikko 20. huhtikuuta 2016

Mikrotukihenkilön työmenetelmät ja lälineet

Ongelmien selvittäminen saattaa olla koska asiakas ei ehkä osaa selittää mikä on vikana, ja joskus saatta jopa joutua selittämään asiakkaalle että vika ei ole siinä missä hän luulee.

Monta kertaa mikrotukihenkilö joutuu itse selvittämään missä ongelma on, ja siihen tarkoitukseen on myös hyviä ohjelmia jotka kannattaa pitää mukana.

Aina pitää myös huomioida  asiakkaan aikataulu ja se kuinka nopeasti tietokone tarvitaan takaisin käyttöön.

Jos ongelma  ei ole liian suuri voidaan se hoitaa välittömästi, ehkä jopa asiakkaan kanssa  jotta hän ehkä oppisi välttämään ongelman tai tunnistamaan sen jos se tapahtuu uudelleen. Jos ongelma onkin suurempi voi mikrotukihenkilö ottaa koneen mukaansa ja koittaa ratkaista ongelman kun on enemmän aikaa.

Mikrotukihenkilön pitää osata selkeästi neuvoa asiakasta ja selittää ongelmat ja mistä ne johtuvat.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti